4.1 20 ideaa paremmasta palvelusta
15.12.2022
Haaste: Miten saada Kasnäsin kokouspalveluille lisää asiakkaita ja miten saada kokouspaketista houkuttelevampi kokonaisuus?
- Kokouspaketin tulisi voida varata ainakin osittain itsepalveluna verkkopalvelusta.
- Kanta-asiakkaita tai usein tilaavia asiakkaita voitaisiin ilahduttaa bonusohjelman kautta.
- Verkkosivustolle olisi hyvä tehdä videoita alueen ympäristöstä, kauniista merellisestä luonnosta. Videoita myös kokoustiloista, ravintolasta, rantasaunalta, kylpylästä ja majoitushuoneista.
- Verkkosivustolla voisi olla chat-palvelu esim. klo 8-16. Palvelussa vastataan yksinkertaisiin, peruskysymyksiin. Tarkemmat kyselyt siirtyvät Kansäsin myyntipalveluun.
- Olisi hyvä satsata pitkiin asiakassuhteisiin ja tehdä heidän kanssaan vuosisopimuksia tietyistä kiintiöistä.
- Palveluverkoston kehittäminen ja yhteistyö useamman alihankkijan kanssa.
- Uudet palvelukonseptit saaren muiden yrittäjien kanssa.
- Vastuullisuuden tuominen esille laajemmin myös kokouspalveluitten verkkosivuilla.
- Nopeampi reagointi tarjouspyyntöön.
- Kanta-asiakkaille oma extranet tai varaustunnus varauksille. Ohittaa perusvaraajan.
- Kasnäsin arvot näkyviin myös kokouspalveuiden verkkosivuille.
- Laajempi asiakaspalautteiden kerääminen ja niiden hyödyntäminen.
- Asiakaspalautteiden perusteella kerätyn asiakasymmärryksen jalostaminen uusiksi tuote-tai palvelukonsepteiksi.
- Laajempi ristiinmyynti alueen muiden yrittäjien kanssa. Laajennetaan palveluverkoston käyttöä.
- Asiakkaiden sitouttaminen laajemmin vastuullisuuteen.
- Ympäröivä luonto laajemmin mukaan kokouspalveluiden markkinointiin ja myyntiin.
- Yhdessä palveluverkoston kanssa esim. luontokokouspaketin kehittäminen markkinointiin ja myyntiin.
- Kokoustarjoilujen monipuolistaminen esim. vastuullisilla valinnoilla.
- Ravintolan ruokatarjooman laajentaminen vastuullisiin valintoihin esim. lisäämällä kasvisruokavaihtoehtoja.
- Vastuullisuusteoista kertominen viestinnässä, alueen kyltityksissä sekä huoneiden tauluina.